První závod se již nezadržitelně blíží a tak je na čase připomenout si pravidla šampionátu. Hlavním pravidlem, kterým se v tomto šampionátu musíte řídit, je jednoduše fair-play. Pokud se jezdci nebudou dopouštět žádných “zákeřností” a “naschválů”, není problém incidenty rozumně vyřešit. V opačném případě zde máme soubor pravidel, dle kterých se budou organizátoři řídit při řešení případných sporů. Pojďme si tedy stručně připomenout některé organizační záležitosti a pravidla chování na trati.

 

Organizace závodů

Jak jistě víte již z kvalifikací, do jednotlivých eventů je nutné se přihlásit na příslušné stránce kalendáře. Všichni přihlášení poté dostanou pozvánku cca 15 minut pře vypsaným začátkem eventu. Pokud víte, že se nemůžete zúčastnit, je dobré toto nahlásit organizátorům, a vaše místo může být přenecháno prvnímu jezdci z druhé lobby. Připojit se do závodu je možné nejpozději v průběhu kvalifikace.
V případě, že nastane technický problém samotné lobby, mají organizátoři právo založit novou lobby i v průběhu kvalifikace. Naopak pokud se vyskytnou technické problémy na straně jezdce, organizátoři nemají povinnost zakládat novou lobby. Vždy se k jednotlivým situacím přihlíží individuálně. V průběhu online závodu již samozřejmě nic opakovat nelze.

 

Chování na trati

Jak již bylo řečeno, zásadní je dodržování fair-play. Věříme, že všichni si chtějí závody užít a zažít soupeření na nejvyšší úrovni. Případné úmyslné najíždění do soupeřů či vytlačování z trati je přísně zakázáno. Pokud dojde ke kolizi či výjezdu z trati, dávejte pozor, jak se na trať vracíte, vždy má přednost jezdec, který jede po závodní trati. Taktéž je zakázáno používat tlačítko respawn, které vás automaticky vrátí na závodní trať.
Doporučujeme neřešit incidenty v průběhu závodu (čekáním, nebo pouštěním), aby měli všichni jezdci možnost vrátit se do závodu a neztráceli zbytečně čas. K takovým gestům nebude při posuzování přihlíženo.
Co se týče dodržování limitů trati, toto hlídá samotná hra a případně uděluje časové penalizace. Za limit tratě se považuje bílá čára lemující trať. Pokud dostane jezdec, v rámci závodu, varování před penalizací (např. za zkracování trati), a chce tudíž zpomalit, aby se této penalizaci vyhnul, je povinností zpomalujícího jezdce zajistit, že neohrozí jiné závodníky. Také je třeba respektovat bílou čáru na výjezdu z boxů.

 

Nastavení lobby a podmínky na trati

Nastavení podmínek jako jsou čas závodu ve hře, povolené asistenty, opotřebení pneumatik, spotřeba paliva a povinné zastávky budou uvedeny v kalendáři v kartě závodu, a mohou se lišit. Tyto informace budou zveřejněny týden před samotným závodem a konkrétní podmínky jsou vždy podrobeny patřičnému testování. Nastavení volantu a ovládání ve hře plně v režii jezdce.

 

Bodování

Bodové hodnocení je nastaveno tak, že i jezdci z druhé lobby mohou postoupit do první lobby, a naopak. V praxi to znamená, že po prvním závodě tři nejrychlejší jezdci z lobby 2 postoupí do lobby 1, a tři poslední jezdci z lobby 1 naopak sestoupí. V dalším průběhu šampionátu se pozice postupně “stabilizují” a bude opravdu záležet na zajetých výsledcích. K dalšímu posunu mezi lobby může dojít z důvodu nepřítomnosti jednotlivých jezdců.

Bodování Iconic&Famous:

Lobby1:

P.12345678910111213141516
b.40373431292725232119171513121110

Lobby 2:

P.12345678910111213141516
b.20171513121110987654321

Protesty

Pokud se v závodě ocitnete v kolizi, či jiné nestandardní situaci, a máte pocit, že vás jiný hráč omezil či ovlivnil váš závod, máte možnost podat protest proti konkrétní situaci. Od toho zde máme sekci protesty. Do této sekce můžete dávat důkazy ve formě fotek, či videí.  Tyto důkazy budou prozkoumány, spolu s prohlédnutím replaye závodu. V sekci “Pravidla” najdete také tresty, které mohou nastat v případě jednotlivých situací. Všechny případné tresty budou posuzovány individuálne a v závislosti na okolnostecha a následcích.