Zima je neodvratně za námi a stejně tak je za námi i šampionát Iconic & Famous. Lépe řečeno jeho první sezóna. Již nyní, pár dnů po konci posledního závodu nám toto soupeření v přátelské a přitom kompetitivní atmosféře chybí. Pojďme se ale ještě jednou ohlédnout za uplynulým ročníkem, který přinesl Ikonické zážitky a famózní výkony všech zúčastněných.

Vše začalo již v předvánočním čase, kdy se konaly kvalifikační večery na okruhu ve Spa-Francorschamps. Belgická trať byla jistě výzvou a spolu se současným prototypem LMP1 pomohla určit výkonost jednotlivých jezdců. Díky této kvalifikaci se podařilo dostat nejlepší z přihlášených do jedné lobby tak, aby mohli spolu soupeřit o hodnotné ceny. A o tom, že toto soupeření nebylo nikterak jednoduché nás přesvědčili hned první závody.

 

 

Mlhavé ráno v Le Mans

V prvním ostrém závodním testu přesedli jezdci do starší verze zmíněného prototypu, konkrétně do Porsche 962C z roku 1987. Pořadatelé nemohli zvolit více ikonické místo konání prvního závodu. Jelo se na francouzské půdě na legendárním okruhu La Sarthe v Le Mans. Hned při tomto prvním soupeření ukázal svou třídu Jaroslav Dušek alias Jarda_CZE, který chvíli váhal, když byl na trati za týmovým kolegou z týmu Fatal Error, Honzou Řimanovským alias Schumirimou. Ten ale posléze poškodil svůj vůz a Jarda se prvním vítezstvím vyhoupl rovnou na čelo šampionátu.

 

 

Australské Peklo

Následoval další opravdu těžký závod. Australská klasika známá pod názvem 1000km Bathurst. Velmi rychlá trať, vysoké teploty a nepoddajné zdi. Takto by se dal charakterizovat největší australský motoristický svátek. Nejinak tomu bylo i v případě virtuální verze. Jarda_CZE závod opět ovládl velkolepou jízdou, ale našel přitom i velké vyzyvatele v podobě Jana Peroutky aka GT-Racing-CZ_007 a Milana Wolfa alias Futureboy7880 nebo Davida Martináska s komentátorsky vděčnou přezdívkou Kurre042.

Když zmiňuji komentář, tak musím připomenout, že PJ a Dawe z PD-Games se role komentátorů zhostili skvělým způsobem a prakticky bez jakékoliv přípravy skočili do pomyslné komentátorské kabiny a přinesli divákům porci zábavy a také velkou přidanou hodnotu k živým přenosům. I když se to neobešlo bez technických potíží, tak je třeba poklonit se jim za odvahu a odhodlání, které do toho vložili.

 

 

Zpátky do Evropy

Druhý závod na starém kontinentu a celkově třetí, se odehrál na belgickém okruhu Zolder s vozem BMW M1, který ve svých začátcích pilotoval i velký Niki Lauda. Tentokrát nebylo velkým faktorem počasí, ale nepříjemné obrubníky a zběsilá auta. Jezdci z týmu Fatal Error zde získali první double v sezóně a zazářil také Martin Krejča aka Radovan80, který skončil čtvrtý.  Jen těsně za Honzou „Bondem“ Peroutkou.

American Dream

Ve čtvrtém závodě z deseti se putovní konvoj šampionátu Iconic&Famous přesunul za velkou louži. Téměř až k další velké louži, té pacifické. Na kalifornskou trať Laguna Seca, která je proslulá zatáčkou corkscrew nebo-li vývrtkou. A vůz byl neméně americký, Chevrolet Corvette C7.R.  Mohlo by se zdát, že souboj o první místo byl nudný, protože i zde opět zvítězil Jaroslav Dušek. Opak je ale pravdou. Za jeho vítězstvími stála téměř bezchybná a ukrutně rychlá jízda. V tu chvíli to vypadalo, že ať sedne do čehokoliv, prostě vyhraje. Neznamená to tedy, že by to měl jakkoliv snadné. Ztížit se mu to snažili další jezdci ze špičky, tentokrát v čele s Jiřím Sobotkou alias SOBMAISTREM. Musíme také uznat, že i když se mohlo občas zdát, že všichni chtějí pokořit hegemona Jardu, tak se nikdo neuchýlil k jakémukoliv nesportovnímu chování a šlo opravdu čistě o rychlost, trénink a také chytrost.

 

 

Typické britské počasí

Následující závod sliboval návrat k naprosté klasice. BMW E30 bylo veleúspěšným vozem v kategorii Group A a okruh Brands Hatch je neméně klasickým závodištěm. K atmosféře ještě přispěl vytrvalý déšť. Tentokrát byla hegemonie Jardy Duška přerušena, protože GT-Racing-cz_007 dokázal dosavadního čtyřnásobného vítěze porazit a získat tak plný počet 100 bodů. Jarda ale zoufat nemusel. Dojel si pro druhé místo a udržel se tak pohodlně v čele celkového pořadí. Trojici na pódiu doplnil ještě kurre042, který tak v deštivé Anglii zajel jeden ze svých nejlepších závodů v rámci šampionátu.

Kolébka motosportu

Zůstáváme ve Spojeném Království a dostáváme se na ještě ikoničtější okruh Silverstone. Počasí bylo tentokráte lehce příznivější, ale i tak si pro jezdce v posledním úseku závodu připravilo lehký déšť.  Jan Peroutka alias GT-Racing-CZ_007 dokázal, že v dešti je jako doma a podruhé v řadě na mokré trati zvítězil. Následoval ho Jarda_CZE, pro kterého bylo druhé místo stále nejhorším umístěním v již šestém závodě. Měl tak nejlepší pozici pro zisk celkového prvního místa a s tím spojené ceny od společnosti COFIS. Jim Clark, možná nejlepší jezdec v britské historii, by byl hrdý i na třetího v pořadí, jímž byl Milan Wolf alias Futureboy7880. Vůz, se kterým se na Silverstone závodilo byl totiž legendární Lotus 25 z roku 1963, právě zmíněného Jima Clarka.

 

 

Z deště za sluncem

Z kolébky britského motorsportu se přesouváme do kolébky toho italského na trať v Miláně, jež se nazývá Autodromo Nazionale Monza. Možná ji znáte pod přezdívkou „Chrám rychlosti“, kdy této přezdívce také dostála. Vybraným vozem pro sedmý závod byl monopost Formule Renault 3.5. Rozpálená trať požírala gumy obrovskou rychlostí, a to nebyla jediná zápletka tohoto závodu. V prvních kolech závodu došlo k několika kolizím, kvůli kterých se na trati povalovalo několik osamělých pneumatik. Nejlépe z tohoto horkokrevného boje vyšel Jan Rimanovsky alias schumirima, který tak dosáhl na své první vítězství. Na pódiu ho doplnil týmový kolega z týmu Fatal Error Jarda Dušek a mezi nimi na druhém místě skončil Martin Krejča alias Radovan80.

 

 

Zpět na ostrovy

Vzhledem k bohaté závodní historii na britských ostrovech se šampionát Iconic&Famous do spojeného království podíval ještě jednou. Tentokrát na krásný okruh Oulton Park, po kterém se v rámci závodního eventu proháněly agilní vozy značky Caterham. Konkrétně Caterham 7. Na jezdce se tentokrát usmálo štěstí a z nebe nespadla ani kapka vody. Když pomineme počáteční mlhavý start, tak šlo o téměř ideální závodní podmínky. Nejlépe si za této konstelace s vozem poradil Michal Limon s přezdívkou slidergas28, který tak mohl konečně také ochutnat pomyslné šampaňské. Za ním se seřadili GT-Racing-cz_007 a kurre042, kteří tak odsunuli jezdce týmu Fatal Error na čtvrté (Jarda_CZE) respektive páté (schumirima) místo.

Arigato Fuji

Poslední dva závody se konaly daleko od starého kontinentu a bezesporu to bylo velkolepé finále. Země vycházejícího slunce hostí pravidelně závod série WEC na okruhu pod nejvyšší horou japonského souostroví, Fuji.  Závod, který simuloval cyklus 24 hodin, kde se měnily podmínky z minuty na minutu, a kde museli naši jezdci krotit závodní speciál GT3 od automobilky Nissan, nejlépe seděl sildergasovi. Ten zde získal své druhé vítězství v řadě a potvrdil tak svoji narůstající formu. Za ním skončil již tradičně rychlý GT-Racing-cz_007 z týmu Delfin Racing. Třetí místo obsadil Jarda_CZE, který si s Nissanem GT-R poradil také na výbornou a zajistil si tak s předstihem vítězství v celkovém pořadí a také příjemný bonus 5000 Kč. V posledním závodě bylo ale stále o co hrát.

 

Grand finále v Long Beach

Jediný městský okruh v celém šampionátu se stal dějištěm epického posledního závodu. Monoposty IndyCar se uličkami Long Beach proplétají každoročně a jezdci dobře ví, že každý kontakt s betonovou bariérou může být fatální. Když k tomu ještě přidáte přímý souboj o pozice v končeném pořadí a tudíž i o věcné ceny, máte zaděláno na pořádné drama. A k tomu také došlo. Souboj o první místo byl od startu velice vyrovnaný a všichni jezdci jeli se svými formulemi na úplné hraně a někdy i za ní. Hned v prvním kole se odehrála hromadná kolize v sekci u kruhového objezdu a v neméně dramatickém duchu závod také pokračoval. Tentokrát na to doplatil i šampion Jarda_CZE, který nakonec skončil jedenáctý. Závod vyhrál jeho týmový kolega schumirima, který si tak zajistil celkové čtvrté místo a cenu od společnosti Renovak. GT-Racing-cz_007 se nakonec probojoval na celkové druhé místo a s náskokem pouhých pěti bodů skončil celkově třetí Radovan80.

Na dalších oceněných pozicích skončili pátý Milan Wolf aka Futureboy7880, který si odnese nádherný obraz od Tom Havlasek Art. Šestý dojel David Martinásek aneb kurre042, který získává poukaz od společnosti Renovak. Neméně zajímavou cenu ve formě knihy o Dakaru od fotografa Petra Luska si odnesou sedmý Sobmaister, osmý WolfikCZ, devátý Pavel67_CZ a desátý Danik23CZ.

Na závěr bychom rádi poděkovali všem jezdcům za účast a skvělé zážitky na trati. Také si moc ceníme podpory sponzorů, bez kterých by tento šampionát nebyl takový, jaký je. Také všem, co se podíleli na organizaci, komentátorům a v neposlední řadě všem co nás sledovali a podporovali na dálku. Nakonec už jen velká gratulace Jardovi, jen tak dál!

Díky všem a doufáme, že se opět brzy potkáme na okruhu a s plynem na podlaze.

Tým Iconic&Famous